Šarganska osmica jedno je od najatraktivnijih turističko-muzejskih železnica u Evropi. Izgrađena u periodu od 1921. do 1925. godine, ova železnica premošćuje visinsku razliku od 300 metara nadmorske visine na stazi dužine 13,5 kilometara između Mokre Gore i Šargana. Projektanti su osmislili jedinstvenu petlju sa dvadesetak tunela, nekoliko mostova i vijadukta, što je doprinelo izuzetnoj atraktivnosti ove pruge.
Ideja o izgradnji Šarganske osmice datira još iz vremena Prvog svetskog rata, Austrougarska je smatrala da je okupirana Srbija konačno ušla u njen sastav i u proleće 1916. godine počinju radovi na spajanju Vardišta i Užica. Izgrađeno je devet kilometara pruge do podnožja Šargana.
Danas, Šarganska osmica revitalizovana je u turističke svrhe, pružajući posetiocima nezaboravno iskustvo vožnje kroz divlji ambijent, krivine, tunele i slavni kanjon. Do danas je čitava pružna trasa revitalizovana, sa autentičnim staničnim objektima i sa originalnim starim vagonima.